Gevaarlijkste kruispunt van Brabant?

Gevaarlijkste kruispunt? Aanpakken en oplossen!

Volgens Gemeentebelang, en nu ook Omroep Brabant, gebeuren op het kruispunt Stationsstraat – Spoorlaan Noord – Constance Gerlingsstraat nog steeds veel ongelukken. Gemeentebelang heeft in 2013 Veilig Verkeer Nederland (VVN) uitgenodigd om eens naar het kruispunt te kijken en aanbevelingen te doen. De conclusie was: het is eigenlijk een prima kruising maar de automobilisten gaan in de fout. Een nog betere oplossing zagen ze niet.

Toch heeft de gemeente inmiddels een aantal maatregelen genomen. Belijning en zichtbaarheid zijn verbeterd. Maar de autobestuurders hebben hun gedrag niet aangepast. Ze rijden nog steeds te hard en letten gewoon niet op. Helaas.

Omdat er nog steeds ongelukken gebeuren, zijn er weer nieuwe studies gedaan. Een van die studies geeft aanbevelingen die wel eens tot de oplossing van de problemen zou kunnen leiden. De aanpassingen zijn niet goedkoop en daardoor kunnen andere belangrijke zaken niet meer aangepakt worden. Gemeentebelang baalt ervan dat door ongewenst gedrag van automobilisten dure maatregelen genomen moeten worden. Onze raadsleden gaan ondanks dat toch voor het voorstel stemmen. Wij kiezen ervoor dat letsel bij goedwillende, onschuldige verkeersdeelnemers wordt voorkomen. Aanpakken en oplossen is het devies.
Gemeentebelang vindt dat dit ook geldt voor de kruising Mosstraat – Rondweg: aanpakken en oplossen!