College en coalitie, nu graag slagen maken

Gemeentebelang: 2024 het jaar van de spoorzone, het gemeentehuis en nieuwe skatebaan?

In 2024 moet de gemeenteraad besluiten nemen over ingrijpende onderwerpen. Want wat gaat er gebeuren met de huisvesting van de ambtenaren en ons karakteristieke gemeentehuis in Rijen? En krijgt de jeugd in Rijen eindelijk een nieuwe skatebaan?

Fractievoorzitter Maud van der Meer zei het al bij de behandeling van de perspectiefnota en de behandeling van de begroting: “Voor het college en coalitiepartijen Kern 75, GGR en de PvdA is het tijd om te laten zien wat hun coalitieprogramma waard is.” Normaliter begint een nieuw jaar met een schone lei, maar beloftes maken schuld. En nu dit college en coalitie bijna op de helft van de raadsperiode zit is het tijd om te laten zien dat er niet alleen onderzocht, gepraat en gerapporteerd wordt maar dat er gepresteerd gaat worden. Wordt onze gemeente echt groener de komende periode? Realiseert wethouder Scheifes een betaalbare en veilige onderdoorgang voor alle inwoners? Durft de PvdA echt sociale keuzes te gaan maken voor al onze inwoners in deze onzekere tijden?

Fractie GB wil dat we goed voor elkaar blijven zorgen

Het sociaal beleid en grote projecten zoals de spoorzone en de toekomst van het gemeentehuis zijn natuurlijk van groot belang. Maar ook kleinere zaken blijven belangrijk om te realiseren. Drie en een half jaar geleden al, en daarna nog vele malen, heeft Gemeentebelang vragen gesteld over de toekomst voor de skatende jeugd in Rijen. Er is na de ontmanteling van de oude skatebaan en de tijdelijke (!) nog steeds geen nieuwe skatebaan. College en coalitiepartijen blijven maar aangeven dat ‘de skatebaan echt doorgang kan vinden’, maar het resultaat blijft tot nu toe uit. En dat terwijl onze jeugd daar zo veel gebruik van maakte. Het is echt tijd om de mouwen op te stropen en zaken te gaan realiseren!

Goed voor elkaar en de wereld zorgen, ook in onze gemeente in 2024, dat is waar Gemeentebelang aan blijft werken. Aan welke onderwerpen moet Gemeentebelang volgens u aandacht besteden in 2024? Laat het ons weten! Mail dat dan naar secretariaat@gemeentebelang.org