Gemeentebelang grootste oppositiepartij met verwelkomen Anthony Bisschops

De fractie van Gemeentebelang (Gilze en Rijen) verwelkomt raadslid Anthony Bisschops na zijn besluit niet langer de PvdA te vertegenwoordigen. Met drie zetels is Gemeentebelang nu de grootste oppositiepartij.

Afgelopen periode heeft Gemeentebelang met raadsleden Maud van der Meer en Maarten van Haperen scherpe en constructieve oppositie gevoerd. Zij hebben daarbij al vaker met Anthony samengewerkt op sociale thema’s, zoals vormgeving van het inclusiebeleid en pogingen het mantelzorgcompliment te herstellen. Na gesprekken gericht op samenwerking, vertrouwen en politieke idealen verwelkomen zij hem bij Gemeentebelang.

Fractievoorzitter Maud van der Meer: “Het afgelopen jaar heeft Anthony zich een constructief en zeer betrokken raadslid getoond, vanuit een open houding en opbouwende inbreng. Die houding en werkwijze past bij Gemeentebelang. Ik ben blij met de onderling uitgesproken steun, en kijk er naar uit met drie zetels het duurzame en sociale geluid van Gemeentebelang nog sterker te laten horen.”

De nieuwe fractie van Gemeentebelang: Maarten van Haperen (35), Maud van der Meer (33) en Anthony Bisschops (31)

Anthony Bisschops in zijn verklaring: “Ik ben vanuit overtuiging de politiek ingegaan en wilde het sociale gedachtegoed in de gemeente vertegenwoordigen. De afgelopen periode ben ik tot de conclusie gekomen dat de richting van de PvdA te ver uit de pas loopt. Ik herken me in het sociale gedachtegoed van Gemeentebelang en heb daarom na een zorgvuldige afweging besloten me daarbij aan te sluiten.”

De fractie van Gemeentebelang groeit naar 3 zetels in de raad van Gilze en Rijen en is hiermee de grootste oppositiepartij. Komende periode zullen Maud, Maarten en Anthony met positieve energie blijven werken aan een duurzame en sociale gemeente. Want waar je woont, moet het goed zijn.