Jaarmarkt Rijen gezellig zoals altijd

Gemeentebelang: met GB op de foto

Afgelopen week was het kermisweek. En dat betekent veel gezelligheid in Rijen. Twee weekenden kermis, de traditionele jaarmarkt en dit jaar zelfs echte kermisfeesten. Met in de tent o.a. een uitverkochte zaterdagavond met De Jokers maar ook een toffe afsluiting van de jaarmarkt op dinsdag met De Bounties. Het was weer Rijen op haar best!

Het goede weer maakte dat de jaarmarkt drukbezocht was. Met een sliert aan kraampjes waartussen Gemeentebelang bij het Wilhelminaplein weer te vinden was. Dit keer had Gemeentebelang iets nieuws. Met een foto-booth kon je gezellig op de foto met je partner, broer of zus, vriend of vriendin of wie dan ook. En ontzettend veel bezoekers hebben zichzelf even vereeuwigd. Een leuk aandenken voor thuis, dat vond ook een oma die helemaal verrast was toen de kleinkinderen met een foto thuiskwamen waar zij met opa op stonden. Afgezien van de leuke momenten raakten Maud, Johan, Marion en Ariane ook in gesprek met dorpsgenoten.

Siem kwam ook met zijn vader op de foto

Het slechte onderhoud van de groenvoorzieningen stond met stip op 1 naast allerlei andere opmerkingen die we goed onthouden hebben. Een ander onderwerp krijgt nog een staartje. Weet je nog dat de gemeente de luiercontainers bij de voormalige Boerenbont hebben weggehaald en plompverloren ergens in wijken geparkeerd heeft? De bewoners zijn overvallen met deze verhuizing van afvalcontainers. Op vragen van bewoners, die hier niet in gekend waren, werd een nietszeggend antwoord gegeven. Naar aanleiding van hun opmerkingen zal Gemeentebelang schriftelijk vragen gaan stellen aan het college. Communicatie staat hoog in het vaandel dachten wij, in het coalitieprogramma staat: “Samenwerking met onze inwoners is gebaseerd op openheid en vertrouwen. We geven volop ruimte om mee te denken en betrokken te zijn bij ontwikkelingen in de directe leefomgeving”, einde quote. Dit klinkt op papier erg goed maar in dit geval is daar dus weinig van terecht gekomen.

Reageren op dit artikel? Stuur een bericht naar Maud, maud@gemeentebelang.org