Klaar voor het nieuwe seizoen

De zomervakantie is afgelopen en de scholen zijn begonnen. De raads- en commissieleden zijn terug van hun zomerreces. Ze zijn uitgerust en gingen de eerste zaterdag van september alweer fris van start met “Praat op straat”.

Ook deze keer wisten Rijenaren ons te vinden op de eerste zaterdag van de maand bij onze tent op het Wilhelminaplein. Gemeentebelang staat daar klaar om vragen te beantwoorden. We krijgen er suggesties voor zaken die aangepakt moeten worden. We doen nieuwe ideeën op en proberen voor iedereen klaar te staan. Deze keer waren de vragen weer heel divers. Zo wilden mensen weten waar de 30 tot 60 ondergrondse containers straks komen en zijn er parkeerproblemen bij de nieuwe pinlocatie van de Rabobank. Natuurlijk kunnen we niet altijd alle vragen meteen beantwoorden, maar dan gaan we uitzoeken hoe het zit. Kortom, het was weer een geslaagde zaterdagmorgen met Dennis, Sukran, Peter en Paul.

Het politieke seizoen 2018/2019 geeft tal van uitdagingen om onze gemeente beter en mooier te maken. We willen onze samenleving duurzamer maken. De spoorzone, de centrumplannen en de woningbouw vragen aandacht. En dan zijn er nog vraagstukken op het gebied van de Wmo en op andere sociale terreinen. Zo hebben ook schuldhulpverlening, beschermd wonen en de aanpak van armoede onze aandacht. Binnenkort hebben we een werkbezoek en een presentatie over schuldhulpverlening en armoede.

Deze onderwerpen zijn veelomvattend, maar Gemeentebelang heeft ook altijd aandacht voor individuele, soms eenvoudige, maar niet minder belangrijke vragen van inwoners. We zijn dan ook blij dat mensen ons weten te vinden als dat nodig is. Dat doen onze inwoners met de telefoon, via onze website, via Facebook, per e-mail, maar dus ook tijdens Praat op straat op het Wilhelminaplein. En daar gaan we natuurlijk mee door, Gemeentebelang wil dichtbij en bereikbaar zijn. Dus we horen graag van je wat jij belangrijk vindt en tegen welke problemen je aanloopt.