Actie Torenlicht: ook Gemeentebelang adopteerde een ledlamp

Al enige jaren waren de vier uurwerken van de Maria Magdalenakerk onverlicht. Een voor een vielen de lampen in de loop van de tijd uit zodat het bestuur moest besluiten om de verlichting dan maar geheel uit te schakelen. En wat een verschil: het baken was weg, de tijd was in het donker niet meer af te lezen. Wat een gemis!

Het bestuur van de parochie heeft het er niet bij laten zitten. In september werden we verrast met de crowd-funding actie Torenlicht…  “LED it be”. Een actie om maar liefst 152 ledlampen te doneren om zo de uurwerken weer verlicht te krijgen. Deze geweldige campagne ging ook aan Gemeentebelang niet ongemerkt voorbij. De kerktoren is een beeldbepalend Rijens monument en we wilden er graag ons steentje aan bijdragen om dat in ere te herstellen. Daarbij was de actie niet alleen opgezet voor en door inwoners, maar ook was gedacht aan duurzame ledverlichting. Kortom, voor Gemeentebelang alle reden om ook een lamp te adopteren.

Omdat we er vroeg bij waren, konden we kiezen welke lamp het dan moest worden. ‘Onze lamp’ werd nummer 20 aan de zuidzijde. Waarom 20? Twintig is een mooi getal, omdat het de som is van de cijfers van het oprichtingsjaar van Gemeentebelang. Het is een lamp op een wijzer, omdat deze net als Gemeentebelang altijd vooruit gaat. Het is een nummer dat tussen alle cijfers staat, net zoals Gemeentebelang tussen onze inwoners wil staan. En waarom we voor de zuidzijde gekozen hebben? Dat is voorlopig het geheim van Gemeentebelang.

Kortom, we hebben enorm veel waardering voor het parochiebestuur, voor alle vrijwilligers en al die anderen die hebben bijgedragen aan het slagen van deze actie. Gemeentebelang heeft met veel plezier deelgenomen aan ‘Torenlicht… LED it be’