Een zielige schommel

Elke eerste zaterdag van de maand is het voor Gemeentebelang “Praat op Straat” op het Wilhelminaplein in Rijen. Een kleine jongen komt langs:  “Meneer …, mijn schommel is stuk. Hij staat daar bij die witte doeltjes …”

Na een paar vragen blijkt dat de schommel in het speeltuintje aan de Marga Klompélaan kapot is. “We gaan het doorgeven aan de gemeente, jongeman” en zoef… weg is hij weer. ‘s Avonds er even langs gereden en inderdaad, slotbouten uit de schommel gedraaid, zielig hangt de schommel aan een enkele ketting. Met de handige Buiten-Beter-App geef ik het snel door aan de gemeente.

Deze zaterdagmorgen worden er nog meer zaken doorgegeven en zijn er leuke gesprekken over allerlei onderwerpen die onze inwoners bezig houden. De vijfde “Praat op Straat” is wederom geslaagd en omdat ik geen gegevens heb genoteerd, bij deze: “Jongeman in je oranje shirt, we hebben het doorgegeven, dank je wel voor het melden bij ons!”