Maak kennis met Francesco, Maud en Peter, de nummers 4, 5 en 6 op onze lijst

Op onze kandidatenlijst staan 50 kandidaten die Gemeentebelang steunen. Maar de top negen wil in de gemeenteraad! Maak daarom kennis met Francesco, Maud en Peter, de nummers 4, 5 en 6 op onze lijst.

Francesco Beterams

Francesco wil graag dicht bij huis bezig zijn met zaken die ertoe doen. En daarom danken we aan Francesco dat we in Rijen nog steeds een prikpost hebben. “Rijen is een mooi dorp, ik woon er al 47 jaar met veel plezier. Ik heb hier op school gezeten, heb gewerkt in het mooiste café dat Rijen heeft gekend en ben actief bij scouting en de EHBO-vereniging. Het lijkt me duidelijk dat ik met mijn gezin graag blijf wonen in deze mooie en groene omgeving.”

Maud van der Meer

Maud is de hoogste nieuwkomer op de kandidatenlijst. Ze woont nu 5 jaar in Rijen en heeft het dorp goed leren kennen. “Het is echt mijn thuis geworden en ik voel mij betrokken bij wat er hier speelt. Met Gemeentebelang had ik meteen een klik: daar wil ik bij horen!”

Maud studeerde hbo-rechten en werkt nu in de zorg. Ze merkte dat de gemeente veel invloed heeft op de zorg die mensen krijgen. “Iedereen in de samenleving moet mee kunnen doen. Daarom is het belangrijk dat voorzieningen makkelijk te vinden zijn en dat de regels te begrijpen zijn.’

Peter van Seters

Peter kent Rijen door en door. Hij woont hier al 46 jaar en kent heel veel mensen in het dorp. Door de gebruikersgroep van het zwembad kwam hij in contact gekomen met Gemeentebelang. En toen hij met pensioen ging werd hij commissielid Samenleving. Peter maakt makkelijk contact met mensen. Of, in zijn eigen woorden: “ik ben niet iemand van moeilijke woorden, maar wel een prater. Ik probeer goed naar de mensen te luisteren, kan het beter zeggen dan op papier zetten. Politiek is van en voor iedereen en daar wil ik me voor inzetten.”