Rijense Jaarmarkt 2013: Blik op Rijen…

Tijdens de traditionele aanwezigheid van Gemeentebelang op de “Rijense Mert” werden we dit keer binnen geplaatst in het winkelcentrum. Een hele mooie plaats, als er veel regen zou vallen. Maar omdat de spreekwoordelijke mussen nagenoeg van het dak vielen, was het jammer om niet een beetje bij te kunnen bruinen. Het bleek wel een mooie gelegenheid om in alle rust met inwoners van Rijen in gesprek te kunnen gaan.

Iedereen heeft een eigen blik op Rijen.

Inwoners voelen zich goed in Rijen, willen daar graag blijven wonen, maar vragen zich ook af hoe zaken nu precies in elkaar zitten of geregeld zijn. Enkele inwoners hebben we doorverwezen naar het klantcontactcentrum van de gemeente voor een antwoord op maat.

Verschillende inwoners hebben vragen gesteld over de stand van zaken rondom het zwembad. Duidelijk is dat het zwembad leeft binnen Rijen en dat inwoners het belangrijk vinden dat het behouden blijft.

Andere inwoners hadden in de krant gelezen dat wethouder Starreveld bezig was om voor het centrumplan in Gilze een oplossing te bedenken omdat dit al anderhalf jaar een puinhoop was. Deze mensen vroegen zich af of de wethouder niet had gezien dat het centrumplan in Rijen al meer dan 10 jaar stil lag en dat hij daar een groot gat heeft laten liggen.

Veel bezoekers van de jaarmarkt hebben daarom ook, in letterlijke zin, een “blik op Rijen” geworpen en aangegeven welke zaken voor hen van belang zijn. Uiteraard worden deze meegenomen in de verschillende commissies of in ons verkiezingsprogramma. Onder de blikkengooiers worden diverse blikken verloot en uitgereikt, maar daarover in een volgend artikel meer.

Weekblad 6 november 2013