Zien en gezien worden

Gemeentebelang heeft afgelopen juni gesprekken gevoerd met bewoners van de Wilhelminastraat en de Jeroen Boschstraat. Die gingen over de toekomstige ontwikkelingen rondom het terrein waarop nu de Lidl gevestigd is. Maar het ging natuurlijk niet alleen over het Lidl-terrein.

Gemeentebelang hoorde ook vertellen over de verkeersproblematiek in de twee straten. Als je vanuit de Wilhelminastraat de Spoorlaan Noord in wilt rijden, in de auto of op de fiets, heb je een probleem. De situatie is daar namelijk erg onoverzichtelijk. De aansluiting van de straat ligt precies in een bocht en daardoor kun je moeilijk inschatten met welke snelheid het aankomende verkeer rijdt. Hierdoor ontstaan er regelmatig hinderlijke en gevaarlijke situaties.

Dit punt heeft Gemeentebelang aangekaart bij de gemeente en die heeft actie ondernomen. Er is inmiddels een spiegel geplaatst en daardoor kan men er nu rustig en veilig invoegen in het verkeer.

Samen maken we Rijen beter, want… Waar je woont, moet het goed zijn!