Ariane Zwarts opnieuw lijsttrekker

Op 4 oktober heeft de Algemene Leden­vergadering van Gemeentebelang met het oog op de komende gemeenteraads­verkiezingen Ariane Zwarts opnieuw aangewezen als lijsttrekker.

Voor Gemeentebelang is Ariane Zwarts, zeker als wethouder, het gezicht van de partij. De kiescommissie verwoordde het zo: “Samen met de fractie, ieder vanuit de eigen rol, heeft zij gewerkt aan het realiseren van het programma van de partij. Steeds vanuit een constructieve houding, met de belangen van de gemeen­schap in het vizier. Met als uit­gangspunt het motto van Gemeente­belang: Want waar je woont, moet het goed zijn!”

Verder heeft Ariane Zwarts laten zien dat ze een bindende rol kan vervullen tussen en met mensen. Zakelijk, helder en luisterend naar argumenten. Het breed gedragen proces rond zwembad en sportaccommodatie Den Butter is daar een mooi voorbeeld van. Ook het vernieuwde Wmo-beleid is in Gilze en Rijen positief ontvangen.

Voorzitter Ingrid Scheifes: “Dat mensen haar aanpak waarderen, blijkt uit het feit dat Gemeentebelang steeds meer mensen weet te trekken die de partij ondersteunen, die meedenken en meewerken. Dat geeft het bestuur alle vertrouwen in de toekomst. En zeker met zo’n prima vrouw als lijsttrekker.”