De eerste negen van de lijst

Ingrid Scheifes, voorzitter van Gemeentebelang, licht toe: “Dat Ariane Zwarts de lijst ging aanvoeren, was al eerder bekend, maar de bekendmaking van de eerste negen namen, die wilden we voor de jaarwisseling doen. Dan weet iedereen waar Gemeentebelang op inzet in 2018.”

“We hebben een erg sterke lijst. Het zijn mensen met verschillende achtergronden, maar die samen het perfecte team vormen om te werken aan onze omgeving, onze gemeente. Want iedereen wil daar wonen, waar het nog beter wordt. Gemeentebelang heeft het geluk heel goede kandidaten te hebben en daarnaast veel sympathisanten en supporters. Onze kandidaten hebben heel verschillende achtergronden. Zo hebben we er een die werkt als shift-supervisor in de voedingsmiddelenindustrie, we hebben een docent communicatie en media design, een ambtelijk secretaris, een universitair docent van een juridische faculteit, een it’er, een coach bij een transportbedrijf en … een wethouder.

De eerste negen zijn dus van vele markten thuis en hebben samen een dijk van een ervaring. Ze vinden ze het allemaal fantastisch om met mensen om te gaan, vragen te stellen en iets over te hebben voor de samenleving. Ze zijn maatschappelijk betrokken en vinden het leuk om oplossingen te bedenken voor problemen. En … het is een leuke club: mensen met gevoel voor humor.”

Dit zijn de kandidaten van Gemeentebelang voor het raadslidmaatschap: 1-Ariane Zwarts, 2-Johan Manders, 3-Ben Beljaars, 4-Francesco Beterams, 5-Maud van der Meer, 6-Peter van Seters, 7-Maarten van Haperen, 8-Dewi de Hoon en 9-Daniël van Dongen.

Ingrid Scheifes: “Het is echt geweldig dat het bestuur van Gemeentebelang deze lijst mag presenteren. Jong, oud, man, vrouw, alfa- en beta-mensen, maar allemaal met  de juiste twist: hard willen werken voor de inwoners van Gilze en Rijen.”

Op de foto van links naar rechts: Daniël van Dongen, Dewi de Hoon, Peter van Seters, Ariane Zwarts, Francesco Beterams, Maud van der Meer, Ben Beljaars, Johan Manders en Maarten van Haperen.
Serona Peters Fotografie.

En lees wat BNdeStem hierover berichtte