Gemeentebelang klaar voor komende vier jaar

Na de gemeenteraadsverkiezingen lijkt het stil geworden rond Gemeentebelang. Maar niets is minder waar, want er is hard gewerkt aan een nieuw coalitieprogramma. Samen met CDA en Kern75 zijn intensieve gesprekken gevoerd en deze zijn succesvol afgerond.

Afgelopen raadsvergadering is het programma gepresenteerd. We zijn blij dat heel veel punten uit ons eigen partijprogramma in het nieuwe coalitieprogramma zijn overgenomen. Op heel veel gebieden gaan we aan slag om niet alleen door te pakken waar we gebleven zijn, maar ook staan er veel nieuwe uitdagingen in. Duurzaamheid, veiligheid, woningbouw, maar ook de zorg krijgt de komende periode veel aandacht. Kortom, aan de slag om onze gemeente nog leuker, beter en sterker te maken voor iedereen die hier woont.

Tijdens de afgelopen raadsvergadering is Ariane Zwarts geïnstalleerd voor haar tweede termijn als wethouder. Gemeentebelang is blij dat haar portefeuille vrijwel onveranderd is gebleven. Participatie, armoedebeleid en schuldhulpverlening zijn erbij gekomen. Daarnaast gaat zij twee projecten doen: de herontwikkeling van Margriethal/Tropical in combinatie mat de Van Oldenbarneveldtlaan en die van Rijksweg 5 in Hulten (Baddabing). En we hebben er vertrouwen in dat zij die projecten net zo goed oppakt als ze met het realiseren van het nieuwe zwembad en de sporthal Den Butter heeft gedaan.

Met de installatie van Ariane kwam een plaats in onze fractie vrij. De fractie is nu weer compleet met de beëdiging van Peter van Seters. Gemeentebelang is blij met deze sterke en vooral enthousiaste ploeg die ook nog eens door een groot aantal (nieuwe!) commissieleden wordt ondersteund en geadviseerd. Daarom kunnen we volmondig zeggen: we zijn er klaar voor om de komende vier jaar weer voor jou en onze gemeente aan de slag te gaan. Want waar je woont, moet het goed zijn!

Wil je meer weten over wat Gemeentebelang gaat doen? Kijk verder op deze website, klik op Contact en laat ons horen wat je ervan vindt.