Nieuwe tijden

Een nieuwe website voor Gemeentebelang. Als kersverse lijsttrekker en fractievoorzitter ben je trots op zo’n mooie website en daarmee was de klus geklaard. Dacht ik. Blijkt dat je met zo’n site veel meer kan doen dan iets erop plaatsen en maar zien of het gelezen wordt. Nee hoor, interactieve media is er ook op de website. Net het twitteren onder de knie en nu dan een blog. Wat nu?

Zo zie je maar weer, de tijd gaat niet alleen snel in de maand december. Een jaar vliegt voorbij en de 4 jaren die elke keer tussen de gemeenteraadsverkiezingen zitten ook. Want dan merk je pas hoe snel alles gaat. Was heel vroeger een affiche voor de ramen hangen voldoende om de aandacht te trekken, konden we 4 jaar geleden terecht op YouTube. Wat een sensatie…

En nu, wat is nog nieuw? Facebook, Linkedin, Whatsapp, Twitter. Voor je het weet staat je boodschap op twitter, de vergadering is nog niet afgelopen of iedereen weet het al. Gelukkig twittert mijn moeder nog niet, die kan ik nog bellen en zeggen, hoi mam je raadt het nooit, ben gekozen als lijsttrekker. Tja, en toch zal het allemaal wel snel wennen.

Gelukkig kan ik voor ‘mijn’ blog even gaan zitten om na te denken over wat mij in deze roerige tijden in de aanloop naar de verkiezingen bezig houdt. Want gelooft u me maar, er is heel veel dat je bezig houdt! De agenda van de Raad blijft altijd doorgaan, de Raad is niet zoiets als demissionair. Dus we blijven tot de laatste vergadering actief en alert. Dit is ten slotte waar we voor gekozen zijn. Maar natuurlijk wil je als partij ook je best doen om zoveel mogelijk zichtbaar te zijn. Verkiezingscampagne bedenken en uitvoeren, een erg leuke tijd maar ook een drukke tijd.

Toch maak ik me ook wel een beetje zorgen. Ik woon in Rijen, werk in Rijen kortom, ik rij nogal veel door mijn dorp. Straks komen de vertrouwde affiches weer achter de ramen, grote posters op de verkiezingsborden en in rijen aan de lantaarnpalen langs de weg. Er is namelijk nog een verschil met 4 jaar geleden: dit keer sta ik er op. En of ik daar aan zal wennen?