Ariane Zwarts stopt als wethouder van Gemeentebelang na twee periodes.

Gemeentebelang: respecteren besluit maar wel even slikken

Onze wethouder Ariane Zwarts heeft het bestuur en de fractie van Gemeentebelang laten weten dat zij besloten heeft om geen derde termijn te ambiëren na de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Een keuze die door het bestuur en de fractie gerespecteerd wordt maar ook even wennen is, want Ariane is al lang actief voor Gemeentebelang. Eerst als commissielid, daarna als raadslid en fractievoorzitter en nu als wethouder.

Namens het bestuur laat Henk Jan Hofsteenge weten het besluit van Ariane te betreuren, maar uiteraard te respecteren. Ariane is de afgelopen jaren niet alleen het boegbeeld van Gemeentebelang geweest, maar ze is ook de aanjager van mooie ontwikkelingen op het gebied van het sociaal domein en duurzaamheid. Onderwerpen die we bij Gemeentebelang belangrijk vinden. Nu zij laat weten dat ze straks stopt als wethouder, dan is dat even slikken. Aan de andere kant zijn we blij en dankbaar dat zij zich zo lang en op verschillende manieren heeft ingezet voor de belangen van onze kiezers. En gelet op de vele reacties die Gemeentebelang en Ariane persoonlijk krijgt sinds de bekendmaking, wordt dat door velen ook zo ervaren. “Nu Ariane te kennen heeft gegeven dat zij een andere weg wil inslaan, kan ik daar alleen maar heel veel respect voor hebben. Gelukkig blijft Ariane actief voor Gemeentebelang en zul je haar nog regelmatig bij allerlei gelegenheden tegenkomen,” aldus de voorzitter.

Wethouder Ariane Zwarts

De toekomst ligt, als het aan Ariane ligt wel binnen het sociaal domein. Of zoals ze zelf aangeeft: “De zorg voor mensen die op welke wijze dan ook kwetsbaar zijn of hulp nodig hebben, is een taak die we als samenleving op ons moeten nemen maar die er niet makkelijker op wordt. De vergrijzing, de oplopende kosten, het personeelstekort, de steeds complexere samenleving stelt ons voor uitdagingen waar ik mij als wethouder al voor inzette en dat wil ik ook blijven doen. Alleen dan in een andere werkkring en hoedanigheid.” Voor nu gaat Gemeentebelang samen met Ariane zorgen voor de puntjes op de i zodat deze termijn wordt afgesloten met mooie resultaten en projecten. Want “waar je woont, moet het goed zijn!” Kijk voor meer informatie op www.gemeentebelang.org