De verkiezingen zijn geweest, de uitslag verrassend

Gemeentebelang: bedankt voor het stemmen!

De straten en wijken zijn weer ontdaan van de borden, banners en spandoeken. Het campagneteam kan weer even bijkomen van alle drukte en hectiek. De gemeenteraadsverkiezingen zijn achter de rug en onze inwoners hebben gekozen. Gemeentebelang feliciteert dan ook Groen Gilze Rijen met hun grote winst en wensen hen veel succes om hiermee aan de slag te gaan.

Maar zoals altijd met verkiezingen zijn er naast tevreden partijen ook partijen die met een verlies te kampen hebben. Na de uitslag op de verkiezingsavond waarbij Gemeentebelang haar drie zetels behield waren wij als partij tevreden. Helaas bleek de volgende dag dat de voorlopige telling bijgesteld werd, en moesten we met een verschil van slechts 5 stemmen onze zetel weer afstaan. Het motto “elke stem telt” werd hier wel pijnlijk duidelijk.

Wat volgt is een coalitieonderhandeling waar de grootste partij, Kern’75, het voortouw neemt. De uitslag maakt dat diverse combinaties mogelijk zijn om een nieuwe coalitie te vormen. Gemeentebelang zal, ongeacht of we hier een rol bij gaan spelen, zich constructief blijven opstellen. Net zoals je van ons gewend bent.

Gemeentebelang bedankt haar kiezers

Gemeentebelang kijkt terug op een fantastische campagne waar we het positieve perspectief hebben uitgedragen. Waar we met onze leden veel zichtbaar zijn geweest: op straat met onze letters, aan de voordeur en in je brievenbus met onze kaarten en vouwkrant. We willen al onze kiezers enorm bedanken voor hun steun en vertrouwen. Met Maud als boegbeeld gaan ook wij vol vertrouwen de komende 4 jaar aan de slag.

Daarbij gaan we door met wat we al jaren doen: iedere eerste zaterdag van de maand staan we je op het Wilhelminaplein te woord bij Praat op Straat, dus ook 2 april weer. Natuurlijk kun je ons daarnaast ook altijd bereiken via onze socials, op info@gemeentebelang.org of via WhatsApp op 0161-700207. We horen graag van je, want waar je woont, moet het goed zijn!