Domper bij onthulling klavertje vier in Hulten

Gemeentebelang stelt vragen aan het college

Op donderdag 16 februari is in Hulten het klavertje vier onthuld. Hulten is de laatste kern waar het klavertje vier is geplaatst na Rijen, Gilze en Molenschot. Bij alle dorpen prijkt nu bij de entree een klavertje. De locatie van het klavertje vier is in Hulten nog niet definitief, pas na de herinrichting van het dorp zal er een definitieve plek worden gekozen.

De herinrichting van het dorp Hulten hangt samen met het verbeteren van de verkeerssituatie van de N282, een groot provinciaal project. De N282 krijgt 2×2 rijstroken, ten westen van Hulten komt een verlegging richting het zuiden, en zo kan Hulten autoluw worden gemaakt. Een hele verbetering, want nu doorkruist de doorgaande weg het dorp.

Wethouder Machielsen (Kern 75) verzorgde de onthulling van het klavertje vier. Helaas bracht hij de aanwezige inwoners van Hulten ook een boodschap met een domper: De werkzaamheden aan de N282 zouden stilliggen. Een klap in het gezicht voor sommige inwoners. Er is jarenlang gezamenlijk hard gewerkt door inwoners om de verkeerssituatie (en meer) te verbeteren in Hulten.

Het klavertje vier in Hulten

Gemeentebelang maakt zich zorgen over de opmerking dat het werk aan de N282 stil zou liggen. Ook al is project N282 een provinciaal project, het is van grote impact op onze gemeente, en in het bijzonder het dorp Hulten. De gemeenteraad is door wethouder Machielsen niet geïnformeerd, en zo konden wij bezorgde inwoners ook geen antwoord geven op hun bezorgde vragen.

Om duidelijkheid te krijgen heeft fractievoorzitter Maud van der Meer namens Gemeentebelang schriftelijke vragen gesteld aan het college. Het is namelijk belangrijk om inwoners en de gemeenteraad tijdig te voorzien van de juiste informatie. Zo kunnen we onrust voorkomen. Uiteraard hoopt Gemeentebelang dat de herinrichting van het dorp Hulten onvertraagd doorgang kan vinden.

Benieuwd naar de schriftelijke vragen of reageren op dit artikel? Stuur een bericht naar Maud, maud@gemeentebelang.org