Een ware metamorfose zit eraan te komen in Rijen-Zuid

Gemeentebelang: de flow zit er bij de bewoners goed in

De komende jaren gaat de militaire wijk in Rijen-Zuid flink op de schop. De woonwijk herbergt een bijzonder stukje historie van onze gemeente. De militairen en officieren van de vliegbasis woonden bij elkaar in deze wijk, aan de kleuren van de daken kon je zien wie waar woonde. Inmiddels is de wijk verouderd en hard aan een grondige renovatie toe. Leystromen en de gemeente Gilze en Rijen pakken dit gezamenlijk met de bewoners op.

Voordat de huizen volledig gerenoveerd gaan worden moet er natuurlijk opgeruimd worden. Het plaatsen van containers daarvoor liep eerder dit jaar vertraging op. Vorige week was het dan toch mogelijk om de ze te plaatsen. Een bewoner liet Gemeentebelang weten dat er heel veel rotzooi in de containers is verdwenen. Maar de betrokken bewoner wilde ons vooral laten weten dat er met elkaar hard gewerkt was. Het was niet ieder voor zich, veel mensen hielpen elkaar om op te ruimen. Ook de medewerkers van Leystromen zijn die dag komen helpen. De bewoners van de militaire wijk willen Florian, Kees, Mark, Mustapha, Pascal en Ingrid bedanken voor hun hulp en het harde meewerken op hun vrije dag!

De fractie van Gemeentebelang

Het is mooi te horen dat er een gezamenlijk begin is gemaakt want een volledige wijkrenovatie is natuurlijk voor de betrokkenen hartstikke spannend. Tijdelijk je huis uit of misschien een tijd in de verbouwing zitten. Alles wordt anders, zowel de huizen zelf als de straat. Nog niet voor iedereen is het helemaal duidelijk waar ze komen te wonen en hoe dat eruit gaat zien. Daarom heeft Gemeentebelang contact met bewoners in de militaire wijk en kijkt met de ze mee. Waar het nodig was hebben we contact gelegd met de projectleider van de gemeente of Leystromen, om zo voor iedereen duidelijkheid te scheppen.

De gezamenlijke opruimactie heeft in de wijk gezorgd voor meer saamhorigheid en het gevoel van samenwerken met Leystromen versterkt. Gemeentebelang is erg blij met deze positieve flow en ziet het vervolg van het project met vertrouwen tegemoet. Want het wordt een prachtige nieuwe woonwijk met duurzame huizen die de huurders hopelijk met veel plezier gaan bewonen.

Heb jij ook een positieve ervaring in onze mooie gemeente? Deel die met ons via info@gemeentebelang.org of kijk op Facebook.