Jacqueline krijgt GB-speldje uitgereikt na benoeming

Gemeentebelang: warm welkom voor enthousiast commissielid

Ik ben geboren in Santpoort, een woonplaats ten noord westen van Haarlem, ben opgegroeid in Groesbeek bij Nijmegen, en na wat omzwervingen door Nederland en Amerika, alweer 33 jaar geleden gesetteld in Rijen. Mijn kinderen, een dochter van 28 jaar en een zoon van 24 jaar zijn hier opgegroeid en hebben inmiddels het nest verlaten. De jongste loopt nu stage in Finland, wat in deze corona tijd niet echt leuk is. Ik zou hem graag in Finland bezoeken en het land verkennen. Mijn vriend woont sinds ruim een jaar ook in Rijen, dat maakt het latten een stuk eenvoudiger. Ik hou van verre reizen, wandelen, fietsen, schilderen tekenen, boetseren en andere knutselarijen. Ik ben 28 jaar werkzaam geweest in de orthodontie.

Tot voor kort gingen mijn politieke ambities niet verder dan het invullen van het stemformulier. Nu ik het pad op gestapt ben van de gemeentepolitiek ben ik me aan het inlezen en vallen er puzzelstukjes in elkaar. Als je wat dichter bij het vuur zit, zie je meer de mitsen en de maren. Ik vroeg me eerst ook af “hoe moeilijk kan het zijn, om iets op een andere manier te doen?”. Als je dan alle aspecten leest en hoort, begrijp je dat niet alles zo vanzelfsprekend is.

Fractievoorzitter Maud van der Meer overhandigt het GB-speldje aan Jacqueline van Vliet

De stelling “Waar je woont, moet het goed zijn” is denk ik voor een ieder hier in Gilze en Rijen van toepassing, tenslotte willen we er met zijn allen een mooie fijne gemeente van maken waar we met zijn allen kunnen genieten van alle faciliteiten die er zijn gecreëerd. Soms zullen we de schouders er onder moeten zetten, en soms zullen we het niet met elkaar eens zijn, maar uiteindelijk hebben we met zijn allen dezelfde intentie.

Mocht je in je omgeving tegen een situatie aanlopen waarvan je denkt: “Die zou veel anders kunnen of is er ooit wel eens hier of daar aan gedacht?” Vaak zijn het de kleine aanpassingen die een groot verschil kunnen maken! Deel dat met ons en wie weet wordt het wel aangepast en draag je zo ook bij aan een stukje welzijn in onze gemeente. Het zijn de kleine dingen die er toe doen! Spreek mij en ook mijn Gemeentebelang collega’s er gerust eens op aan en start het gesprek, want de politiek zijn wij eigenlijk met zijn allen.

Rest mij nog te zeggen dat ik hoop dat ik in de toekomst hier mijn steentje aan bij kan dragen en zo van toegevoegde waarde kan zijn. Doe je ook mee? We horen je graag via Facebook of mail ons op info@gemeentebelang.org