Maud van der Meer is jonge, gedreven lijsttrekker van Gemeentebelang

Gemeentebelang: doorgaan op sociaal-maatschappelijke en duurzame thema’s

In de Algemene Ledenvergadering van Gemeentebelang is Maud van der Meer (32) gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Maud van der Meer is sinds vorig jaar fractievoorzitter van Gemeentebelang en daarvoor al jaren actief als raadslid. Ze heeft een juridische achtergrond en werkt als bestuurssecretaris voor de OR bij een grote zorginstelling. De sociaal-maatschappelijke thema’s waar Gemeentebelang zich altijd sterk voor maakt past dus helemaal bij de kersverse lijsttrekker. Of zoals Maud het zelf verwoord: “Zorgen voor onze inwoners en een toekomstbestendige gemeente, dat zijn de uitgangspunten waar ik als lijsttrekker graag mee verder wil voor Gemeentebelang.”

Gemeentebelang heeft in de afgelopen 8 jaar een stevige basis heeft gelegd voor onze inwoners als het gaat om duurzaamheid, het sociaal-maatschappelijk domein en hoogwaardige voorzieningen zoals het sportcomplex Den Butter, de vernieuwde bibliotheek en de nieuwe sporthal met wooncomplex. “We moeten ervoor blijven zorgen dat onze gemeente aantrekkelijk blijft om in te wonen, en dat ook mogelijk maken voor iedereen. Inclusiviteit, woningbouw, mobiliteit en leefbaarheid zijn hier belangrijke thema’s in” aldus Maud.

Maud van der Meer, lijstrekker Gemeentebelang voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022

Partijvoorzitter en voorzitter van de kandidatencommissie Henk Jan Hofsteenge is verheugd en zegt: “Wij zijn erg blij met Maud als opvolger van Ariane Zwarts als lijsttrekker. Ook Maud is een gedreven en enthousiaste vrouw. Positief, constructief en altijd zoekend naar een oplossing. We zijn als bestuur erg trots dat de leden van Gemeentebelang deze jonge, dynamische vrouw gekozen hebben als boegbeeld voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Als er een partij is in Gilze en Rijen voor wie dat opgaat, dan is dat Gemeentebelang wel. We hebben erg veel vertrouwen in Maud en daarmee in een mooie toekomst.”

Naast het kiezen van de lijsttrekker zijn ook de bovenste namen op de lijst bekend. In de top is een combinatie van ervaring en jonge mensen/nieuwe gezichten te zien.
Nummer 2 is het ervaren commissielid (Ruimte) Maarten van Haperen. Guido Koenen (commissie Middelen) staat op plaats 4. De huidige raadsleden Johan Manders en Francesco Beterams staan op plaats 3 en 5. Ook zijn we trots op onze hoogste binnenkomer Jorn Hofsteenge op plaats 6.

Nieuwsgierig naar Maud en de andere enthousiaste leden in de top 6? Ze maken graag met je kennis bij een kop koffie. Of mail ze via info@gemeentebelang.org