Mooie plannen en ideeën van en door onze inwoners

Gemeentebelang: Niet alles politiek maken – gewoon doen

Gemeentebelang is er voor de inwoners. Zo zijn we iedere eerste zaterdag van de maand te vinden op het Wilhelminaplein in Rijen voor Praat op Straat. Daarnaast worden we ook via social media en mail (info@gemeentebelang.org) goed gevonden over alles wat speelt in de Gemeente. Zoals recent bij de dreigende sluiting van de school en kinderopvang in Hulten.

Lokale plannen en acties

De laatste maanden zijn onze raadsleden Maud en Maarten ook bij inwoners langs geweest die plannen en ideeën hebben voor hun buurt. Denk daarbij aan bij het nieuwe buurtbankje in de Grand Arc aan het Anne Frankplein wat door bewoners en Leijstromen is gerealiseerd. Of het Fagelhof waar bewoners ideeën hebben om het gemeenschappelijk groen op te knappen zodat het hofje een fijne plek wordt om samen gebruik van te kunnen maken. Hier helpen we door de juiste mensen aan te haken en deuren binnen de gemeente te openen. Initiatieven die we dus ondersteunen door onze kennis en netwerk in te zetten, want bewoners kunnen en doen zelf vaak al veel. Laten we dus ook niet ieder idee politiek maken – gewoon doen.

Maarten van Haperen en Maud van der Meer

F-Ons en Goede Ideeën fonds

Inwoners weten vaak niet dat de gemeente kan helpen bij goede ideeën. Zo heeft Ariane Zwarts van Gemeentebelang 3 jaar geleden als toenmalig wethouder het F-ONS opgericht. F-ONS helpt ideeën mogelijk maken, zonder veel papierwerk en de gemeente betaalt mee in de kosten. Daarnaast hebben we ook het Goede Ideeën fonds waarbij de gemeente meebetaalt aan ideeën zodat elkaar weer meer ontmoeten na Corona.

Idee voor jouw buurt?

Wil je samen een keer verder praten over een leuk idee voor jouw buurt? Mail naar maud@gemeentebelang.org of maarten@gemeentebelang.org of stuur een WhatsApp naar 0161 700 207. Want waar je woont, moet het goed zijn.