Positief blijven en leren van mooie voorbeelden

Gemeentebelang: eerste digitale ALV succesvol

Het Coronavirus houdt ons leven nog steeds in de greep. Met heel veel beperkingen mag er heel voorzichtig soms iets meer. En ook Gemeentebelang ziet dat het velen lukt om op een positieve wijze vanuit de beperkingen iets te doen of te realiseren. Zo mogen we sinds enige weken weer buiten sporten.

Onze voorzitter ervaart die positieve flow bijvoorbeeld met bootcampen. Het is niet alleen lekker om te sporten in de buitenlucht, het geeft ook energie. Maar voor de instructeur is de crisis ook een lastige periode. En toch blijft hij op een positieve manier zoeken naar wat wel kan en klaagt nooit over de financiële gevolgen, het gebrek aan fysiek contact of over sociale armoede.

Intussen bleef hij wel zoeken naar mogelijkheden om zijn klanten te bedienen met online trainingen, digitale live trainingen op de reguliere trainingsmomenten, maandelijkse challenges en het organiseren van activiteiten voor leden samen met lokale ondernemers. Hij bleef de mensen stimuleren en hield hen positief. Volgens onze voorzitter is het mooi om te zien hoe hij dat de afgelopen maanden bleef doen. Eigenlijk zou hij er eentje van Gemeentebelang kunnen zijn.

Sporten in de buitenlucht doet onze voorzitter Henk Jan goed

Ook Gemeentebelang staat er positief in. In de politieke onderwerpen die op ons pad komen zoeken we naar oplossingen en niet naar beperkingen.Op allerlei manieren zoeken we het contact met onze inwoners. Een paar keer per jaar steken we iedereen een hart onder riem met een kaartje. En tot de coronamaatregelen dat onmogelijk maakte stonden we maandelijks fysiek op het Wilhelminaplein met Praat op Straat. Gemeentebelang vraagt actief naar de mening van de inwoners over allerlei zaken betreffende hun eigen woonomgeving en we vragen hen mee te denken in oplossingen. Natuurlijk hebben onze leden invloed op de koers van Gemeentebelang zoals afgelopen week tijdens onze digitale ALV. Hier bespreken we belangrijke onderwerpen met elkaar zoals de spoorzone en de huisvesting ABG.

Het enthousiasme is ook te merken bij de jongere garde, dat zie je ook duidelijk terug bij Gemeentebelang. Het hebben van relatief veel jonge leden bepaalt de sfeer en geeft nieuw elan aan de partij. Dus als je invloed wil op belangrijke plaatselijke onderwerpen en meer wil betekenen voor de omgeving waarin je woont, denk dan eens aan Gemeentebelang! We verwelkomen je graag. Want “Waar je woont, moet het goed zijn”. Je kunt ons bereiken via info@gemeentebelang.org