Veel ingrijpende besluiten voor de gemeenteraad

Gemeentebelang: 2023 het jaar van spoorzone, gemeentehuis en skatebaan?

Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen, besluiten en een frisse start. Want in 2023 moet de gemeenteraad besluiten nemen over ingrijpende onderwerpen. Want wat gaat er gebeuren met de huisvesting van de ambtenaren en het bestuur met ons karakteristieke gemeentehuis in Rijen? Wat wordt de uitkomst van alle onderzoeken en gesprkken over de Spoorzone en krijgen de jongeren in Rijen eindelijk een nieuwe skatebaan?

Onze fractievoorzitter Maud van der Meer zei het al bij de behandeling van de perspectiefnota en de behandeling van de begroting: “Voor het college en coalitiepartijen Kern 75, GGR en de PvdA is het tijd om te laten zien wat hun coalitieprogramma waard is.”

Normaliter begint een nieuw jaar met een schone lei maar beloftes maken schuld. Wordt onze gemeente met Kern75 en wethouder Machielsen echt zoveel groener de komende periode? Realiseert wethouder Scheifes van GGR een goede en veilige onderdoorgang die betaalbaar en haalbaar is? Durft de PvdA met wethouder Doremalen echt sociale keuzes te gaan maken voor al onze inwoners in deze onzekere tijden in plaats van lapwerk?

Het team van Gemeentebelang: tijd om de handen uit de mouwen te steken!

Sociaal en duurzaam beleid samen met de grote projecten zoals de spoorzone en de toekomst van het gemeentehuis zijn van groot belang voor onze inwoners. Ook “kleinere” projecten blijven belangrijk. Al 2,5 jaar geleden heeft Gemeentebelang vragen gesteld over de toekomst voor de skatende jeugd in Rijen en daarna nog een keer en nog een keer. Er is na de ontmanteling van de oude skatebaan namelijk nog steeds geen nieuwe voorziening. College en coalitiepartijen blijven maar aangeven dat ‘de skatebaan echt doorgang kan vinden’. Een definitieve plek lijkt te zijn aangewezen, maar voorlopig is er nog niks gerealiseerd. De jeugd laten we gewoon in de steek met trage uitvoering van beloften. Tijd om de handen uit de mouwen te steken!

Goed voor elkaar zorgen, in onze gemeente in 2023, dat is waar Gemeentebelang aan blijft werken. Aan welke onderwerpen moet Gemeentebelang volgens jou aandacht besteden in 2023? Laat het ons weten via maud@gemeentebelang.org of maarten@gemeentebelang.org