Op volle toeren

Schreef ik vorige keer dat ik er vast aan moest wennen om mezelf tegen te komen in het dorp, moet ik nu bekennen dat het snel went. De leuke reacties maken alles goed! Daarbij komt nog dat er niet zoveel tijd is om erbij stil te staan. De campagne is nu van start en in sneltrein tempo gaat alles zoals we in de maanden hiervoor bedacht hadden. De poster was het begin, de banners zijn afgelopen zaterdag geplaatst, aan de diverse media hebben we onze stellingen onderbouwd doorgegeven, het filmpje voor de jongeren is gemaakt en zo staat er elke week wel iets op stapel.

Maar niet alleen het campagneteam draait op volle toeren, ook onze leden zijn betrokken. De posters sieren de ramen weer en we merken dat de verkiezingen langzaam aan gespreksonderwerp wordt. En dat vinden we bij Gemeentebelang belangrijk. De animo om te stemmen neemt af en dat is jammer. We hebben samen maar eens in de 4 jaar de kans naar de stembus te gaan. Zonde omdat onbenut te laten, toch? Daarom vinden wij het ook belangrijk om jongeren aan te spreken. Hopelijk helpt de jongerencampagne van de gemeente daar bij en laat ons filmpje zien dat we geen partij zijn die om de hete brij heen draait.

Intussen maken we ons allemaal op voor de laatste commissievergaderingen en de laatste raadsvergadering in deze setting. Hoe het straks in de raad eruit zal zien weet nog niemand maar het is altijd weer een grote verandering. Bekende leden stoppen ermee en nieuwe leden treden toe. Nog afgezien van het verkiezingsresultaat betekent het in ieder geval een frisse, nieuwe start voor de komende vier jaar. En je hebt het gemerkt: we hebben tot nu toe een zachte winter gehad dus dat bloembolletje van Gemeentebelang kan er op 19 maart weleens heel fleurig bij staan!