"Rijen reist" duikt onder

Winnaar van “Rijen reist!” groette vanuit de diepte van de Rode zee

Op 12 juli startte Gemeentebelang zijn actie “Rijen Reist! Laat zien waar je bent op vakantie”. Mensen van Gemeentebelang deelden I-love-Rijenstickers uit met het verzoek om met de sticker te laten weten waar je was op vakantie. De eerste tien die lieten weten graag een T-shirt van ons te hebben, kregen die thuisbezorgd. Nou die T-shirts waren we zo kwijt en het wachten op de foto’s begon.

Binnen Gemeentebelang hadden we afgesproken dat de origineelste foto een klein presentje van Gemeentebelang kreeg: een lunchbon om bij Smaak een broodje Rijen te verorberen. De jury was zo gevormd. Maar het kiezen van de winnaar was makkelijker gezegd dan gedaan. Alle foto’s waren stuk voor stuk origineel.

De leus I-love-Rijen is de hele wereld over gegaan, via T-shirts en stickers. In de Verenigde Staten maakte de sticker onder meer deel uit van The Walk of Fame in Hollywood. Hij was te zien tussen wigwams en bij waterhuisjes. Hij schitterde in de  Sloweense zon, in Kuala Lumpur en in Indonesië. Maar hij sierde ook een ansichtkaart met lieve groeten  “Aus Hintergarten”, gewoon uit Rijen dus, met sticker. We kregen post uit Willemstad, en van “the kids” die lieten weten waar ze waren: op de vliegerdagen in Rijsbergen, in het DAF-museum en in museumpark Orientalis, en dat allemaal in ons Rijense T-shirt.

IMG_20150912_150513De jury heeft uiteindelijk gekozen voor de foto van Rick Maes (13 jaar). Zijn liefde voor Rijen ging maar liefst 13 meter diep de zee in. Hij maakte een foto in de Rode Zee bij Hurghada in Egypte. Onze voorzitter heeft afgelopen zaterdag de prijs overhandigd aan de familie Maes: vier T-shirts en de lunchbon.

Het was geweldig om de foto’s te zien binnenkomen. Nog leuker is dat veel Rijenaren zelfs in de vakantie hun thuisplek niet vergeten. Want waar je woont…, is het fantastisch. I Love Rijen!