Ga met ons in gesprek! Samen komen we verder!

De Rijense jaarmarkt komt er weer aan. Iedereen die iets met Rijen heeft, staat op die markt of loopt er over. Bij mooi lenteweer is het onze nationale feestdag. Dus zijn wij daar ook!

Voor Gemeentebelang is het de dag waarop we u vragen wat u vindt van allerlei zaken die in ons dorp spelen. En in onze tent kunt u heel makkelijk uw vragen stellen. Voor Gemeentebelang is dat erg belangrijk. We hebben niet voor niets de leus “Want waar je woont, moet het goed zijn!” Daar werken we aan. In de Gemeenteraad doen onze fractieleden dat. In het College gebeurt dat door onze wethouder Ariane Zwarts. Het partijbestuur organiseert allerlei activiteiten, we gaan langs deuren om uw mening te vragen, we schrijven artikelen in het weekblad en organiseren acties bij de winkels. En vergeet onze website niet. Daarmee kunt u makkelijk contact maken met onze mensen van Gemeentebelang.

Onze leus – “Want waar je woont, moet het goed zijn! – heeft natuurlijk direct te maken met het hier en nu. Allerlei voorzieningen als wegen, groen, scholen, sportaccommodaties, ze moeten er zijn en ze moeten goed zijn. Je moet hier fijn kunnen wonen, maar ook over een paar jaar moet het goed zijn. Niet voor niets wordt elke nieuwe school nu duurzaam gebouwd en wordt ook het nieuwe zwembad zo duurzaam mogelijk.

Duurzaamheid is dan ook een thema dat voor Gemeentebelang erg belangrijk is. Wil je dat alles goed blijft, dan moet je zorgen dat het duurzaam is: zuinig zijn met energie, geen grondstoffen verspillen, maar denken aan de toekomst. Daarom moeten we zorgen dat stoffen hergebruikt kunnen worden, dus scheiden dat afval. We moeten zorgen dat er voldoende grondwater is en dat regenwater dus in de bodem kan komen. Voor- en achtertuin wat minder bestraten is dus beter voor het milieu. Maar je kunt ook aan de toekomst werken door jonge kinderen al vroeg kennis te laten maken met de wonderen van de natuur. Daarom willen we een kinderboerderij, al dan niet met ondersteuning van de gemeente, zodat kinderen daar kunnen leren en genieten.

Gemeentebelang wil graag uw mening over deze zaken, maar het kan natuurlijk ook zijn dat u nog andere ideeën over duurzaamheid voor ons heeft. Kom gezellig naar onze tent en vertel ze ons. Samen komen we verder. Mocht u nu geen tijd hebben, u kunt uw vragen en suggesties natuurlijk ook kwijt via deze website. klik op Contact. Maar er gaat niets boven het persoonlijke contact.

Gemeentebelang heeft bovendien duurzame I-love-Rijentassen in de aanbieding voor maar € 1,50. Ze zijn gemaakt van katoen. Als iedereen met zo’n tas loopt, wordt ons dorp nog gezelliger. Tot dinsdag 18 oktober bij ons op de jaarmarkt!