Handen uit de mouwen bij Vita

Om een uur werden we ontvangen bij Vita. Gemeentebelang deed mee met NLdoet. Niet dat we niks te doen hebben, maar wat NLdoet wil, past goed bij onze slogan: waar je woont, moet het goed zijn. Samen met NLdoet hadden we een passende klus uitgezocht.

Met onze wethouder, de fractie en leden van het bestuur kregen we de “opdracht” om de binnentuinen en terrassen eens onderhanden te nemen. En dat bleek hard nodig. Op de lampen zat een groene aanslag, dode takken lagen in de bloembakken en de prullenbakken zagen er niet uit. Werk aan de winkel: de bladertroep onder de struiken weghalen. Maar de kers op de taart was toch om de voorjaars-bloemenplantjes in de bloembakken te mogen zetten. Elke plek waar een plantje kon komen te staan, werd gebruikt. Al die plantjes waren door NLDoet ter beschikking gesteld. Leuk was dat enkele bewoners mee kwamen helpen. Je kon zien dat die met zoiets als dit al een jarenlange ervaring hadden. Ze waren zelfs sneller dan onze jonge ploeg. Ook de toevallige passanten vonden het een prima actie. De bedoeling was om ook nog met een aantal ouderen te gaan wandelen. Daar was helaas geen tijd meer voor.

Maar we komen terug! De jeu-de-boulesbaan moet nog in orde gemaakt worden en het samen gaan wandelen is beloofd. NLdoet heeft als slogan: Ik doe mee! En Gemeentebelang vindt: Waar je woont moet het goed zijn! Die twee slogans passen erg goed bij elkaar: samen werken aan een fijne woonplek! Vita, bedankt voor de ontvangst, jullie zien ons terug!