Hockeyen in een waterplas!

Twee weken geleden was het weer zover. De speelvelden van hockeyclub Gilze en Rijen stonden blank. Met veel moeite konden de leden een veld een beetje bespeelbaar maken, maar de volgende wedstrijd moest helaas worden afgelast. Het veld was onbespeelbaar, om van veilig sporten nog maar niet te spreken.

De problemen met de hockeyvelden zijn al langer bekend. Het is een complexe problematiek die veroorzaakt wordt door een combinatie van factoren als ligging, vallend blad, algen en wateroverlast. Dit blijkt wel uit een rapport dat is opgesteld om de problemen in kaart te brengen. Hierna zijn afspraken gemaakt met de club en er zijn maatregelen genomen om de velden bespeelbaar te houden. Helaas blijken deze maatregelen niet voldoende.

Gemeentebelang heeft gezien hoe erg de situatie weer is geworden. De clubleiding van HCGR stelt al langer vast dat de veiligheid van spelers in het geding is door de spekgladde velden. En nu stonden de velden alweer onder water. Kortom, betere maatregelen zijn nodig om te zorgen dat er fatsoenlijk gehockeyd kan worden.

Gemeentebelang heeft daarom een motie ingediend om op korte termijn maatregelen af te dwingen. Bovendien moet de gemeente gaan bekijken hoe deze problemen voor eens en altijd kan worden opgelost. Na bijval van alle partijen en toezeggingen van de wethouder hoefde de motie niet meer in stemming te worden gebracht. Het was immers voor iedereen duidelijk: op korte termijn worden de velden schoongemaakt en de wethouder komt snel met een voorstel voor een structurele oplossing.

Met deze toezeggingen kan HCGR het winterseizoen afmaken. We rekenen erop dat de gemeente snel aan de slag gaat. Dan kan er in alle seizoenen goed en veilig gehockeyd worden in Rijen. Waar je woont, moet het goed zijn! En dus ook voor de sporters. We blijven dit uiteraard volgen!

Wil je meer weten over Gemeentebelang, neus eens rond op deze website. Wil je reageren? Klik dan op Contact?