Maak kennis met Johan Manders en Ben Beljaars

Gemeentebelang heeft vijftig kandidaten: allemaal mensen die de partij een warm hart toedragen. De eerste negen willen in de gemeenteraad. Nummer 2 en 3 zijn Johan Manders en Ben Beljaars. We stellen ze aan je voor.

Johan Manders

Johan heeft als fractievoorzitter de afgelopen vier jaar de fractie door soms moeilijke dossiers geleid en geloodst. Hij kent Gemeentebelang door en door, want hij is al sinds 2000 actief in de partij. Het raadslidmaatschap vervulde hij naast zijn werkzaamheden in de geestelijke gezondheidszorg. Dat is een moeilijke richting in de zorg, want de uitdaging is om de juiste zorg te regelen voor hen die moeilijk zorg kunnen krijgen.

Johan geeft niet gauw op. Hij zegt dan ook: ”Ik ben een mensen-mens. Ik ga graag in gesprek en regel dan zaken. Iedereen is te motiveren om moeilijke onderwerpen of activiteiten op te pakken. Ik vind ook belangrijk, dat je je afspraken nakomt en betrouwbaar bent.”

Ben Beljaars

Ben was de afgelopen jaren lid van de commissie Middelen. Ben is van de zorgvuldige voorbereiding en houdt ons allemaal scherp. Hij maakte zich er sterk voor om de nieuwe gemeentelijke financiën inzichtelijker krijgen voor de inwoners. Ook in het thema veiligheid heeft hij zich vastgebeten: ”Als je ’s avonds op straat loopt, moet het veilig zijn. Dat kan betekenen dat er meer licht moet zijn of dat een ‘onveilige plek’ aangepakt wordt. Dat gaat niet vanzelf, dat vraagt om argumenten, om overtuigingskracht, in veel gevallen dien je vasthoudend te zijn.”

Gemeentebelang doet dat volgens Ben met volle overtuiging. En hij vervolgt: “Het gaat om onze democratie, om verworven rechten – gelijkheid, vrijheid, vertegenwoordiging en verantwoordelijkheid – en de daarbij behorende verplichtingen naar elkaar als burgers. Met elkaar bereiken we meer!”

Nieuwsgierig? Onder Informatie vind je behalve de kandidatenlijst ook onze plannen voor de komende jaren. Laat ons weten wat je ervan vindt. Want waar je woont, moet het goed zijn!