Kruising Hannie Schaftlaan/Mosstraat

“Wethouder, STOP die ongevallen!”

Ongevallen hebben we inmiddels al te veel gezien op de hoek Hannie Schaftlaan – Mosstraat. Reden voor Gemeentebelang om opnieuw aan de bel te trekken. Deze keer werd ons voorstel overgenomen.

Zowel in de vorige raadsperiode als in deze raadsperiode heeft Gemeentebelang regelmatig aan wethouder Starreveld (Kern ’75) gevraagd om iets te doen aan de vele ongevallen op de kruising Hannie Schaftlaan – Mosstraat. Ondanks een aantal maatregelen, inclusief tijdelijke knipperlichten, bleven er ongevallen en bijna-ongevallen plaatsvinden. De wethouder heeft diverse malen aangegeven dat de kruising afdoende aanpassen een lastige opgave is.

Stopbord met hoge attentiewaarde

In de laatste commissievergadering Ruimte heeft Gemeentebelang dan ook gevraagd om een STOP-bord te plaatsen. Dat verkeersbord heeft een fors hogere attentiewaarde dan het gewone driehoekige voorrangsbord. Inmiddels is er een verkeersbesluit in de maak waarin wordt voorgesteld om het bord B6 “Verleen voorrang” te vervangen door het STOP-bord B7: “Stop en verleen voorrang”. Het lijkt een kleine wijziging, maar we vertrouwen erop dat dit bord voldoende kracht heeft om de verkeersdeelnemer te waarschuwen voor deze kruising. Want ook waar je rijdt, moet het veilig zijn…

Samen maken we onze gemeente veiliger. Meld ons waar en hoe het beter kan. Dat gaat nog beter als u lid van Gemeentebelang wordt. En dat voor slechts 7 euro per jaar!