Duurzaamheidslening in de maak!

Op initiatief van Gemeentebelang is in de afgelopen raadsvergadering een motie in gediend om ook een duurzaamheidslening in onze gemeente te introduceren.

Na de starterslening en de blijverslening was dit een grote wens van Gemeentebelang-raadslid Pieter de Bruijn, als extra impuls in het kader van de duurzaamheidsvisie. Met de duurzaamheidslening kunnen energiebesparende maatregelen in en aan de woning worden gefinancierd. Zo wordt je woning energiezuiniger, comfortabeler en lever je een bijdrage aan een beter milieu. Met deze lening kun je tegen gunstige voorwaarden en tarieven, investeren in duurzaamheidsmaatregelen. Doordat de gemeente dit faciliteert komen veel meer woningeigenaren hiervoor in aanmerking, iets wat bij reguliere financiële instelling vaak nog zeer lastig is. Hopelijk is voor het zomerreces duidelijk hoe en wanneer deze derde, maatschappelijk van belang zijnde lening, wordt ingevoerd.