Veel inbreng van Rijenaren op jaarmarkt

Het was druk en gezellig, maar vooral ook leerzaam in de stand van Gemeentebelang op de jaarmarkt. Iedereen kon daar vertellen waar het goed is in Rijen en waar verbeteringen nodig zijn. En daar is goed gebruik van gemaakt! Duidelijk is waar de Rijenaren zich het meest zorgen over maken: het Raadhuisplein en de kruising Constance Gerlingstraat-Stationsstraat.

Gemeentebelang staat ieder jaar op de jaarmarkt, zelfs met storm, zoals vorig jaar. Maar gelukkig was het weer nu een stuk beter en was het veel drukker. De “Rijense Mart” biedt ons een goede gelegenheid om Rijen nog mooier te maken. In onze kraam hing een grote kaart van Rijen waarop stickers kwamen die zichtbaar maakten waar het goed is en waar het beter moet. Veel dorpsgenoten bezochten onze stand en spraken daar met de aanwezige GB’ers – onder andere commissie- en raadsleden en onze wethouder – over allerlei zaken. Daaruit blijkt maar weer dat Rijenaren betrokken zijn bij wat er allemaal in hun dorp speelt. In onze stand schreven we maar liefst vijf A4’tjes vol met de besproken onderwerpen. Onze dank daarvoor!

De onderwerpen waren zeer divers. Het ging over het Centrumplan dat er nog steeds niet is, over het wel of niet kappen van bomen, over de slechte staat van trottoirs en fietspaden, over drugsdeal-plekken en over de werking van de afdeling Sociale Zaken. Men wilde kleinere grijze bakken en was enthousiast over het prachtige bloemenperk aan de Statenlaan. Men was bezorgd over aanrijdingen op de kruising Mosstraat-Hannie Schaftlaan (OOR). En vaak ging het ook over het AZC in Gilze.

Twee lastige verkeerssituaties werden het meest genoemd: het Raadhuisplein en de kruising Constance Gerlingstraat-Stationsstraat. De gemeente is al bezig om te kijken wat men eraan kan doen. Gemeentebelang zit er bovenop. Er is al veel geld aan deze plekken gespendeerd, dus hamert Gemeentebelang erop om alleen de beste oplossing te realiseren.

Gemeentebelang gaat een plan maken om de problemen die op de jaarmarkt zijn besproken op de gemeentelijke agenda te krijgen. Hebt u ons niet kunnen spreken op de jaarmarkt, maar heeft u wel onderwerpen waar de gemeente iets aan zou moeten doen? Mail deze zaken dan naar ons door HIER te klikken. Want waar je woont, moet goed zijn, toch?