Een warm welkom voor burgemeester Alssema

Gemeentebelang: eerste werkweek burgemeester zit er op

Twee weken geleden schreef Gemeentebelang over de bijzondere omstandigheden waaronder we afscheid hebben genomen van oud-burgemeester Boelhouwer. Deze week is dat niet anders voor onze nieuwe burgemeester Derk Alssema. Ook hij heeft te maken met de crisis maatregelen waardoor een feestelijk begin van zijn ambtstermijn niet kon plaatsvinden. Ondanks dit alles hebben het college en vele anderen hem van harte welkom geheten op zijn eerste werkdag.

Maud klaar voor raadscommissie in aangepaste vorm

Al vanaf de bekendmaking meent Gemeentebelang dat er een nieuwe burgemeester is gevonden die heel goed past bij Gilze en Rijen. Een jonge burgemeester met een warme maar ferme uitstraling, bestuurlijke ervaring en een moderne kijk op zijn rol als burgemeester, als bestuurder en voor onze inwoners. In alle media en op zijn eigen Facebook pagina legt hij dan ook vol enthousiasme uit waarom hij heel bewust gekozen heeft voor het burgemeesterschap en voor onze gemeente in het bijzonder. Ook een prettige bijkomstigheid is dat hij in zijn vorige werk als wethouder, duurzaamheid in zijn portefeuille had. Een belangrijk onderwerp de komende jaren met de hele energietransitie op komst. Een burgemeester die hier vanuit deze achtergrond een ambassadeur voor kan zijn is dan ook mooi meegenomen.

Afgelopen dinsdag was de eerste werkdag en zoals gebruikelijk staat dan de wekelijkse vergadering van het college van B&W op het programma. Het college heeft deze keer dan ook fysiek vergaderd om Derk met een bos bloemen en een gebakje bij de koffie persoonlijk welkom te heten. Met inachtneming van alle coronamaatregelen uiteraard. Ook Gemeentebelang hoopt dan ook dat de start ondanks de bijzondere omstandigheden voorspoedig mag verlopen en dat onze nieuwe burgemeester zich snel thuis mag voelen in de gemeente Gilze en Rijen.