Gemeentebelang: gesprekjes met inwoners erg gemist

Iedereen heeft er reikhalzend naar uitgekeken. Het moment dat het corona-virus zo ver is teruggedrongen dat er versoepelingen mogelijk zijn. Zoveel zelfs dat we elkaar weer onbeperkt in de openbare ruimte kunnen ontmoeten. Dat geldt natuurlijk ook voor Gemeentebelang.

Praat op Straat, Ariane, Johan en Maud

Want een van de belangrijkste dingen voor Gemeentebelang viel door corona weg: onze maandelijkse praat op straat-actie. Al jaren staan wij, met wethouder Ariane, raadsleden en commissieleden elke eerste zaterdag van de maand op het Wilhelminaplein. GB-ers willen namelijk het liefst zelf met onze inwoners contact hebben en in gesprek gaan over onderwerpen die bij hen leven. Om ideeën op te doen, tips te krijgen en ook om te horen waarom je het ergens niet mee eens bent of vindt dat het beter anders kan. Want je kunt wel van alles roeptoeteren in het weekblad, er gaat niets boven echt contact. En daar zijn wij van!

Daarbij zijn er nogal wat onderwerpen aan de orde geweest in de afgelopen anderhalf jaar waar we graag met je over gediscussieerd zouden hebben. De Spoorzone bijvoorbeeld. Gemeentebelang vindt het belangrijk dat er geen tweedeling komt in Rijen. En ook de inwoners in Rijen-Zuid hebben recht op goede bereikbaarheid van hulpdiensten. Elke minuut telt want het zal jouw huis maar zijn die in brand staat. De gemeenteraad en dus ook Gemeentebelang heeft daarom een besluit genomen waar wij achter kunnen staan. Ondanks Facebook en andere digitale mogelijkheden hadden we daar dus graag meer live met iedereen over gesproken.

Andere onderwerpen waar we graag met je over in gesprek gaan zijn de omschakeling van gas naar andere warmtebronnen, klimaatmaatregelen, woningbouw-oplossingen, de perikelen rondom de centrale huisvesting van de ABG-gemeenten en natuurlijk hoe we door kunnen groeien naar een volledig  inclusieve gemeente. En andersom horen we ook graag wat jij belangrijk vindt!

Maar zoals gezegd: het kan weer. En daarom gaan we snel van start, net voor de zomervakantie. Zaterdag 5 juli zijn we weer present op het Wilhelminaplein van 10.30 tot 12.30. En omdat het shoppen weer leuk is krijg je als je even langskomt om een praatje te maken onze leuke I love Rijen-tas cadeau (op is op). Dus tot dan!

Wil je alvast weten waar wij voor staan? Kijk dan op onze facebook pagina of website of mail naar info@gemeentebelang.org