Nieuw raadscommissielid Ruimte stelt zich voor

Gemeentebelang: ook Jorn gaat voor duurzaamheid en woningbouw

Bloed kruipt waar het niet gaan kan zegt men weleens. En daarom vinden we het bij Gemeentebelang bijzonder leuk om Jorn Hofsteenge te verwelkomen. Na een inwerkperiode, die volledig digitaal heeft plaatsgevonden, is het ontzettend leuk dat Jorn zich voor ons en de gemeente wil gaan inzetten om deze nog mooier en duurzamer te maken. En daarom stelt Jorn zich dan ook graag aan je voor.

Even voorstellen? Mijn naam is Jorn Hofsteenge en ik ben sinds deze week lid van de commissie ruimte voor Gemeentebelang. Ik ben 28 jaar en geboren en getogen Rijenaar. Ik ben de kleinzoon van Jan van der Steen, voor velen bekend van de oude schoorsteen van zijn leerlooierij die nog altijd bij het centrum staat. Ik woon (nog altijd in Rijen) samen met mijn vrouw, zoontje van 1,5 jaar en vanaf juni een (hopelijk gezonde) dochter.

Jorn Hofsteenge en zijn gezin

Ik ben door mijn vader in de lokale politiek terechtgekomen. Mijn vader is al jaren actief binnen Gemeentebelang, eerst als commissielid en nu als bestuurslid. Na de zoveelste discussie over dingen die wel of niet goed gaan in de gemeente zei hij: “als je zo’n duidelijke mening hebt over hoe het moet gaan in de gemeente, moet je daar iets mee doen”. En dat is precies wat ik mezelf als doel heb gesteld. Om met volle inzet proberen bij te dragen aan een beter Rijen, Gilze, Hulten én Molenschot. Want waar je woont, moet het goed zijn. Ik ben, mede door mijn vader geïnspireerd, gemotiveerd om dit op een open, eerlijke en transparante manier te doen.

In de commissie ruimte hoop ik mee te kunnen denken over de grote uitdagingen die ons als gemeente op korte en lange termijn te wachten staan. Denk hierbij aan het bouwen van woningen, zodat ook mijn kinderen later nog een huis kunnen kopen (ik wil ze immers zelf ook niet tot hun 40e in huis hebben!). Hierbij kan echter de natuur niet uit het oog verloren worden. Ik kijk ook uit naar de uitdaging die de klimaatverandering met zich meebrengt. Van het beter reguleren van hemelwater tot het besparen van energie en het opwekken van meer groene energie. Ik denk dat ons vele uitdagingen te wachten staan. En ik denk dat we hiervoor jong en oud, links en rechts, progressief en conservatief, Gilze, Molenschot, Hulten én Rijen nodig hebben om deze uitdagingen te overwinnen. Ik heb er in ieder geval zin in!

Zou je het ook leuk vinden om net zo enthousiast als Jorn met ons aan de slag te gaan? Laat het gerust weten via info@gemeentebelang.org