Verplaatsen skatebaan De Kring naar goede nieuwe plek

Gemeentebelang: jongeren betrekken bij keuze.

Basisschool De King is al een paar jaar gehuisvest in de Vliegende Vennen. Sindsdien zijn er plannen gemaakt om het oude Kring-gebouw en de omgeving een andere bestemming te geven. Nu de plannen in een vergevorderd stadium gekomen zijn moet ook goed gekeken worden naar een nieuwe locatie voor de skatebaan naast de gymzaal.

Gemeentebelang is ingelicht over de nieuwe invulling die het gebied gaat krijgen. Het hoofdgebouw van De Kring worden appartementen. In de rest van het gebied komen huur- en koopwoningen wat een welkome toevoeging is aan ons woningaanbod. Gelukkig is er ook ruimte voor groen. Toen deze plannen bekend werden hebben we aandacht gevraagd voor het monumentale glas-in-lood raam in de oude school. Gelukkig wordt deze behouden. Nu vragen we aandacht voor de jongeren die gebruik maken van de skatebaan.

De huidige skatebaan aan de Mgr. Ariënsstraat

De veelgebruikte skatebaan moet voor deze woningbouw wijken. We moeten dus goed nadenken over een nieuwe geschikte plek. Want bijna elke dag zijn er jongeren van allerlei leeftijden daar aan het skaten. Ook is het een fijne ontmoetingsplek om met elkaar op te trekken en te socializen. Ze zijn daar niemand tot last en het ligt ook niet ver weg of weggestopt. Gemeentebelang is van mening dat dat ook niet moet. De nieuwe locatie moet een gelijkwaardige plek voor ze zijn. En omdat er zoveel gebruik van wordt gemaakt moet er ook gekozen worden voor een mooie nieuwe baan en inrichting. We vinden buiten sporten en ontmoeten belangrijk voor de wat oudere jeugd.

Daarom hebben we een oproep gedaan op Facebook om te vragen wat goede ideeën zijn voor de nieuwe locatie voor de skatebaan. We willen graag zoveel mogelijk reacties van jongeren. Nu praat op straat even stilligt door corona gaan we binnenkort ook eens ter plaatse met de jongeren in gesprek. Een eerste uitnodiging hebben we al ontvangen en ook op Facebook zijn al diverse suggesties gedaan. Gemeentebelang wil graag meedenken en onze input meegeven aan de wethouder die dit project ontwikkelt. Met deze informatie van gebruikers en andere betrokken inwoners zijn we ervan overtuigd dat een nieuwe skatebaan op een andere plek straks net zo vertrouwd zal zijn als de huidige. Dus, ken je de plek van vroeger of kom je er juist nu heel vaak? Laat het ons weten wat jouw ideeën zijn. Kijk op de Facebook, Instagram of mail naar info@gemeentebelang.org! We horen je graag.